Kinetoterapie pre si postnatala

Kinetoterapie pre si postnatala

Kinetoterapie pre si postnatala pentru mame reprezinta un mare beneficiu spre a face fata necesitatiilor sarcini, nasteri si refaceri mai rapide la starea anterioara. Orice femeie este interesata sa-si antreneze din timp organismul, sa dispuna de o musculatura bine dezvoltata si supla, sa preintampine eventualele probleme patologice.

 Utilizarea exercitiilor fizice pentru mame reprezinta un mare beneficiu spre a face fata necesitatiilor sarcini, nasteri si refaceri mai rapide la starea anterioara. Orice femeie este interesata sa-si antreneze din timp organismul, sa dispuna de o musculatura bine dezvoltata si supla, sa preintampine eventualele probleme patologice.
In absenta problemelor medicale si obstreticale, femeia gravida poate ramane apta fizic practicand exercitii fizice. Aceeste exercitii fizice sunt recomandate in aceasta perioada pre si postnatala pentru evitarea unor probleme cardiovasculare (hipertensiune si varice), a osteoporozei, a insuficientei respiratorii datorate expansiuni pulmonare aparuta odata cu dezvoltarea sarcini, a constipatiei, anxietati sau depresiei, usureaza disconforturile datorate durerilor  lombare.
Implicarea atat de importanta a musculaturi in postura si aliniere explica importanta programului kinetic in profilaxia si tratarea acestor modificari.
Motivele principale ale practicari exercitiului fizic in timpul sarcini:
1. Femeia invata sa-si controleze activitatea musculara si deci sa elimine frica data de aparitia contractiilor ce anunta nasterea. Aceste contractii daca sunt bine stapanite, nu se transforma in dureri mari.
2. Activitatea fizica si exercitiile de respiratie pregatesc optim organismul pentru dificilul moment al nasteri si usureaza „povara” sarcini.
3. In timpul lehuziei, practicarea exercitiului fizic favorizeaza circulatia sanguina, prevenind trombozele, hipotensiunea arteriala de ortostatizm, hipotonia (scaderea) musculaturi planseului perineal si a musculaturi abdominale care ar favoriza ptoza organelor si aparitia incontinentei urinare.
4. Exercitiul fizic este cea mai sigura cale de revenire a organismului.